Inspirerend Technasiumwerk: Markerwadden in Minecraft

geplaatst in: Nieuws | 0

Deze avond bestond uit twee delen: een presentatie door technasiumleerlingen en een presentatie over de manier waarop zij het programma Minecraft gebruikt hebben door Mark Opmeer, onderzoeker bij de VU. Een volle FlevoMeer Bibliotheek (zo’n 180 aanwezigen!) genoot er van.

 

 

Marker Wadden fase 2 door de leerlingen

Rijkswaterstaat heeft de leerlingen gevraag om een ontwerp te maken voor het volgende fase van de Marker Wadden. Ze moesten daarbij het ‘Building with nature’ principe hanteren: hoe en waar creëer je een nieuw gebied met lokale materialen, mogelijkheden in omstandigheden. Ook moesten de leerlingen een advies geven over adaptieve governance: hoe betrek je nieuwe partijen als mede-investeerder bij zo’n project en hoe kom je tot integratie van functies. Deze avond presenteerden de leerlingen hun ontwerp en advies aan de opdrachtgever.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Minecraft en de bijdrage aan creativiteit en inzicht

De leerlingen hebben bij het ontwerpen gebruik gemaakt van het programma Minecraft. Mark Opmeer doet onderzoek naar het effect van het gebruiken van deze nieuwe media op de kwaliteit van het ontwerp. Hij deed op deze avond kort verslag van zijn bevindingen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Laat een reactie achter